söndag 6 mars 2011

Söndags morgon

Helger i all ära, men min pojkvän vet inte vad ledighet är. Speciellt inte på morgonen. Varje lördag och söndags morgon (Varesig om man vart ute dagen innan eller inte) släpar han ut mig på promenader. Jag tycker om promenader, har jag alltid gjort, men de börjar avta mer och mer, antagligen för man får mer och mer saker att tänka på och prioriterar det viktiga= man blir galet trött. Jag må vara en morgon människa, men det betyder inte att jag orkar gå några timmars promenader INNAN frukost. Och ni som vet min relation till frukost, kan även veta att jag har en tendens att bli grinig om det går för lång tid innan jag får mat i magen.

Killen frågade i morse om jag inte gillar morgonpromenader. Hade du frågat mig för 3 år sedan hade jag älskat dem, för då gjorde jag inget annat än att röra mig. På den tiden visste jag inte vad pizza, datorn eller ett liv var, okejdå klart jag visste men på den tiden låg skolan 5 minuter bort, nyttig mat fanns som man inte behövde göra själv och pluggandet var inte svårt. Förutom matten då, det har aldrig varit min starka sida. Men det jag försöker komma till att jag orkade mer förr när det gäller promenader. Jämför man en promenad med ett zumbapass där man får dansa och ha kul, så är valet enkelt.

Men jag ska allt fortsätta med min pojke ut, efteråt är det härligt och det är ju positivt att han orkar släpa mig ur sängen eller från tvn, speciellt när det är Jims, då har han en utmaning!

Men vad hela inlägget egentligen skulle handla om är svanar. Detta är positivt med promenaderna, jag får se svanarna=paus i pw. Visst fick jag några fina kort!
Nu är det snart solsidan, roligare finns inte! Efter det ska jag plugga, fast nej det gör jag i morgon.. eller någon annan dag! För allt handlar om ork och den har jag tappat idag.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar